Pascale Esch

Pascale Esch

Research scientist

Faculté ou Centre Faculté des Sciences Humaines, des Sciences de l'Éducation et des Sciences Sociales​
Department LUCET
Adresse postale Université du Luxembourg
Maison des Sciences Humaines
11, Porte des Sciences
L-4366 Esch-sur-Alzette
Bureau sur le campus MSH, E03 25-260
E-mail
Téléphone (+352) 46 66 44 6948
powered by
orbilu.uni.lu

2022

Full Text
See detailFindings from the ÉpStan National Education Monitoring against the Background of the COVID-19 Pandemic
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

E-print/Working paper (2022)

Full Text
See detailFindings from the ÉpStan National Education Monitoring against the Background of the COVID-19 Pandemic. Online Supplement
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

E-print/Working paper (2022)

See detailSubjektives Wohlbefinden in der 5. und 9. Schulklasse: gibt es einen Zusammenhang mit dem Bildungsweg und der schulischen Leistung?
Pit-Ten Cate, Ineke; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine; Wollschläger, Rachel

Scientific Conference (2022, March 09)

Full Text
See detailAcademic Achievement and Subjective Well-being: A Representative Cross-sectional Study
Wollschläger, Rachel; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine; Pit-Ten Cate, Ineke

in Heinen, Andreas; Samuel, Robin; Vögele, Claus; Willems, Helmut Erich (Eds.) Wohlbefinden und Gesundheit im Jugendalter (2022)

Top of Page

2021

Full Text
See detailRésultats du monitoring scolaire national ÉpStan dans le contexte de la pandémie de COVID-19
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (2021)

Full Text
See detailBefunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan vor dem Hintergrund der COVID-19- Pandemie
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (2021)

See detailRésultats du monitoring scolaire national ÉpStan dans le contexte de la pandémie de COVID-19 (Matériels supplémentaires)
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport National sur l´Éducation au Luxembourg 2021 (2021)

See detailBefunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan vor dem Hintergrund der COVID-19 Pandemie (Supplement)
Fischbach, Antoine; Colling, Joanne; Levy, Jessica; Pit-Ten Cate, Ineke; Rosa, Cassie; Krämer, Charlotte; Keller, Ulrich; Gamo, Sylvie; Hornung, Caroline; Sonnleitner, Philipp; Ugen, Sonja; Esch, Pascale; Wollschläger, Rachel

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (2021)

Full Text
See detailNouveaux résultats longitudinaux issus du monitoring scolaire national ÉpStan en première et troisième année scolaire (cycles 2.1 et 3.1) : tendance négative au niveau du développement des compétences et redoublements inefficaces
Hornung, Caroline; Wollschläger, Rachel; Keller, Ulrich; Esch, Pascale; Muller, Claire; Fischbach, Antoine

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (2021)

Full Text
See detailNeue längsschnittliche Befunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan in der 1. und 3. Klasse: Negativer Trend in der Kompetenzentwicklung und kein Erfolg bei Klassenwiederholungen.
Hornung, Caroline; Wollschläger, Rachel; Keller, Ulrich; Esch, Pascale; Muller, Claire; Fischbach, Antoine

in LUCET; SCRIPT (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (2021)

See detailDevelopment of a screeneing tool for functional vision impairments in early childhood
Monteiro, Sara; Esch, Pascale; Hipp, Géraldine; Ugen, Sonja

Scientific Conference (2021, November 11)

See detailDevelopment of a large-scale screener for functional vision impairments in early childhood
Monteiro, Sara; Esch, Pascale; Hipp, Géraldine; Ugen, Sonja

Scientific Conference (2021, October 21)

Top of Page

2020

See detailSchulisches Wohlbefinden und Schulzufriedenheit unter Berücksichtigung sozio-demografischer Variablen und akademischer Leistung
Wollschläger, Rachel; Esch, Pascale; Fischbach, Antoine; Pit-Ten Cate, Ineke

Scientific Conference (2020, March)

Top of Page

2019

See detailMeasuring social participation of students with special educational needs using large scale data
Pit-Ten Cate, Ineke; Wollschläger, Rachel; Esch, Pascale; Fischbach, Antoine

Scientific Conference (2019, May)

Top of Page

2018

Full Text
See detailSchulische Kompetenzen von Erstklässlern und ihre Entwicklung nach zwei Jahren.
Hoffmann, Danielle; Hornung, Caroline; Gamo, Sylvie; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine

Report (2018)

Full Text
See detailLes compétences scolaires des enfants au début du cycle 2 de l'école fondamentale au Luxembourg et leur développement après deux ans.
Hoffmann, Danielle; Hornung, Caroline; Gamo, Sylvie; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine

Report (2018)

Full Text
See detailSchulische Kompetenzen von Erstklässlern und ihre Entwicklung nach zwei Jahren.
Hoffmann, Danielle; Hornung, Caroline; Gamo, Sylvie; Esch, Pascale; Keller, Ulrich; Fischbach, Antoine

Poster (2018, November 08)

Top of Page

2016

See detailDifférences inter‐ et intraindividuelles en besoin de cognition
Keller, Ulrich; Strobel, Anja; Martin, Romain; Fischbach, Antoine; Esch, Pascale; Preckel, Franzis

Poster (2016, June)

Top of Page

2014

Full Text
See detailThe downward spiral of mental disorders and educational attainment: a systematic review on early school leaving.
Esch, Pascale; Bocquet, Valery; Pull, Charles; Couffignal, Sophie; Lehnert, Torsten; Graas, Marc; Fond-Harmant, Laurence; Ansseau, Marc

in BMC psychiatry (2014), 14

See detailSanté mentale et éducation au Luxembourg: Etude des facteurs de risque psychosociaux associés au décrochage scolaire
Esch, Pascale; Bocquet, Valéry; Pull, Charles; Demogeot, Claude; Lehnert, Torsten; Graas, Marc; Fond-Harmant, Laurence; Ansseau, Marc

in Prévention et promotion de la santé mentale: Une alliance transfrontalière innovante (2014)

Top of Page

2011

Full Text
See detailPsychosocial risk and protective factors of secondary school dropout in Luxembourg: the protocol of an exploratory case-control study.
Esch, Pascale; Bocquet, Valery; Pull, Charles; Couffignal, Sophie; Graas, Marc; Lair, Marie-Lise; Lehnert, Torsten; Fond-Harmant, Laurence; Ansseau, Marc

in BMC public health (2011), 11

Top of Page