Prof. Dr. Christine Schiltz

Christine Schiltz

Full professor in Cognitive Neuroscience

Sujets de recherche Number processing, Spatial attention, Face Perception, Cognitive development, Functional Neuro-imaging
Faculté ou Centre Faculté des Sciences Humaines, des Sciences de l'Éducation et des Sciences Sociales​
Department Département Sciences comportementales et cognitives
Adresse postale Université du Luxembourg
Maison des Sciences Humaines
11, Porte des Sciences
L-4366 Esch-sur-Alzette
Bureau sur le campus MSH, E03 25-330
E-mail
Téléphone (+352) 46 66 44 9529

Head of the Cognitive Science and Assessment (COSA) institute and of the Cognitive Neuroscience (CNS) research group.
Research interests:

  • Typical and atypical development of cognitive functions
  • Numerical cognition and Numeracy acquisition
  • Literacy acquisition
  • Multilingual education
  • High-level vision (Word recognition, Face perception)

To address these research interests I use behavioral and neuropsychological testing as well as neuro-imaging (fMRI, EEG) approaches

Further information:
https://www.researchgate.net/profile/Christine_Schiltz
https://scholar.google.com/citations?user=Zsdv69YAAAAJ&hl=fr
https://learn.uni.lu/
https://wwwfr.uni.lu/recherche/fhse/cognitive_neuroscience_research_group 

Last updated on: jeudi 30 septembre 2021

Prof. Dr. Christine Schiltz's full CV and Profile in PDF format.



Last updated on: 05 juin 2015

powered by
orbilu.uni.lu


Ouvrages collectifs publiés en tant qu'éditeur scientifique ou directeur

Haut de page

Articles publiés dans des périodiques scientifiques

Haut de page

Contributions à des ouvrages collectifs

Haut de page

E-Prints/Working papers – diffusé en premier sur un site externe

Haut de page

Colloques et congrès scientifiques – Communication orale non publiée

Haut de page

Colloques et congrès scientifiques – Communication poster

Haut de page

Présentations scientifiques dans des Universités ou centres de recherche

Haut de page

Rapports d'expertise

Haut de page

Conférences donnée hors contexte académique

Haut de page